Як навчити дитину читати! Нестандартні уроки
Починаю розповідати про те, як вчу читати четирехлетню Єву. Ділюся матеріалами і методиками.
1. Знайомство.
Заняття будуть проходити у мене вдома на підлозі і дивані вітальні і за столом у їдальні.
Поки я знайомилася з Євою і її плюшевим котом Басіком (заздалегідь попросила взяти з собою), мама дівчинки заповнювала Згоду на використання зображення Єви в соцмережах.
Єва прийшла з Басіком і ще двома маленькими гумовими іграшками. Так як заняття індивідуальне, то потрібні додаткові учасники. У мене був напарником плюшевий кіт старшої дочки. У Єви – Басік. Басик – образ маленького несмишленного істоти, якому можна пробачити різні витівки і помилки. “Адже він маленький! Нічого не знає! “
Завдання: вгадай, на який картки написано “. “
Матеріали: картки з великими літерами – ім’я дівчинки, тато, мама, Басік, Селисус і Катя (моє ім’я). Букви порожні (мають тільки контур), це не зручно (погано видно силует літери), але далі вони нам знадобляться саме в такому вигляді.
Ми сіли на підлозі на килимок для йоги. Під час заняття Єва спокійно змінювала свої пози, в кінці вона просто лягла на нього.
Я висипала перед Євою картки і запропонувала вгадати, де які слова написані. Єва не вдивлялася в літери. Добре допомогла підказка:” Селисус – найдовше слово, а Єва – найкоротший. ” Селисус і Єва отримали свої картки. Інші картки я прокоментувала і розклала: свою взяла собі, а “тато” і “мама” лягли поруч з Євою. Басіка була видана його картка.
2. Дивуємо маму.
Напередодні я отримала від мами Єви список брендів та мультиків, які дізнається Єва.
Завдання. Прочитай написи.
Матеріал. Аркуші з назвами брендів.
Я сказала, що мама думає, що Єва не вміє читати. Зараз ми здивуємо її. Я викладала перед Євою листи і пропонувала показувати, які напису вона знає і назвати їх.
Єва показала і назвала “фиксиков” і “фруто-няня”
На цьому аркуші вона показала на “барні” і “Машу і Ведмедя”, але не стала називати.
Такі листи були складніше.
Вона показала кока-колу.
На цьому аркуші збентежилася і погодилася, що знає “кіндер”. Увага! Дитина читає англійську! ! !
Мама сказала, що це зорова пам’ять. І вона права. На цьому ефекті заснована методика Глена Домана. Але що добре для англійської, не завжди підходить для російської. Нам немає необхідності запам’ятовувати слово цілком, нам швидше і ефективніше вивчити букви та склади.
3. Букви – не букви.
Наступне завдання було на перевірку насмотренности і інтуїції.
Завдання. Знайди букви.
Матеріали: окремі картки.
Ева, я, Басик і Селисус розсілися колом. Єва грала за Басіка, я – за Селисуса. Починали з Басіка і закінчували Євою.
Я розсипала в середині картки і запропонувала кожному брати по одній букві.
Зараз бачу свою помилку. Шрифт треба брати такий, в якому буква “Л” не схожа на букву “П” і складається з двох паличок.
У підсумку, Бася набрав більше цифр (Єва тикала лапою в найближчі картки), Селисус отримав з підказки Басіка одну цифру, я зібрала тільки літери. У Єви була одна цифра (Басик підказав) і букви.
Під час гри я запропонувала знайти “не букви”. Єва відразу ж вирахувала знаки дорожнього руху і ієрогліфи. Ми їх обговорили і відклали.
Карток було багато і Єва утомилась. Я запропонувала закінчити гру, але дівчинка показала на решту п’ять карток. Ми дограли до кінця!
Єва – молодець! Це було довго і складно.
4. Готуємося до нової зустрічі.
Під час гри Єва трохи звикла до нової обстановки й притомилась. Вона ще не знає що багато букв і їх треба добре вивчити і навчитися читати. Мамі я дала листок з Порадами, які повинні допомогти дівчинці легше засвоювати інформацію.
Залишилося придумати привід для численних зустрічей.
В інтернеті я знайшла зображення Басіка і отрисовала сторінку. Реальний Басик виявився товстіший.
Тепер у Єви є обкладинка її власної Абетки. На уроках ми будемо робити сторінки, які мама буде вставляти в папку (я сподіваюся).
Ще я показала Єві картинку (встигла промалювати).
-Буква перетворилася. Знаєш у що?
– В кавун.
– А яка буква?
Єва соромливо усміхнулася.
Фотографію букви я відправили мамі в Ватсап. Сподіваюся до наступного уроку вони “відгадають”. А якщо не відгадають – Єва дізнається на уроці.
І бонусом: коробочка з наклейками на вибір. Одна – для Єви, інша – для Басіка. Поки ми розмовляли з мамою наклейки були багаторазово використані:) Одна перестала клеїтися. Єва хотіла її викинути, але я запропонувала скористатися будинку клеєм. Єва забрала наклейку назад.